Konsultacja wstępna – pierwszy kontakt
Celem konsultacji jest rozpoznanie problemu, określenie obszaru do zmiany, wstępna diagnoza sytuacji rodzinnej oraz zaplanowanie najlepszej formy pomocy. Pierwszy kontakt odbywa się z samym rodzicem/opiekunem, bez jego obecności dziecka.
Konsultacje terapeutyczne indywidualne rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży.
Celem tych oddziaływań jest wsparcie i edukowanie rodziców/opiekunów w zakresie metod wsparcia dziecka w kryzysie, a także radzenia sobie w sytuacjach własnego kryzysu. Mają na celu redukcję napięcia spowodowanego trudną sytuacją, motywowania do działań na rzecz ochrony dziecka, zredukowania poczucia winy i lęku o dziecko.
Grupa wsparcia dla rodziców
Spotkania polegają na wzajemnym dzieleniu się doświadczeniami rodzicielskim z innymi oraz dawaniu i przyjmowaniu wsparcia emocjonalnego. Celem grupy jest rozwój własny, a także pomoc w pokonywaniu bieżących trudności. Grupa ma charakter otwarty, można dołączyć do niej w każdym momencie po odbyciu konsultacji wstępnej.
„Jak mądrze wspierać dziecko”- grupowe zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców/opiekunów
Cykl zajęć (10 spotkań) w grupie zamkniętej w zakresie wsparcia rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży będących w kryzysie, przejawiających zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia natury psychicznej. Grupy będą rekrutowane cyklicznie przez cały rok, z wyłączenie wakacji.
„Bez klapsa…” - grupowe zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców/opiekunów.
Działania obejmują cykl zajęć (10 spotkań) w grupie zamkniętej w zakresie psychoedukacji rodziców/opiekunów na rzecz wychowywania bez przemocy, korygowania niewłaściwych form zachowań wobec dzieci, konstruktywnych sposobów wyrażania złości i radzenia sobie z różnymi kryzysami, stawiania dzieciom granic z miłością i szacunkiem. Grupy są rekrutowane cyklicznie przez cały rok.
Grupa terapeutyczna dla osób doznających przemocy
Cykl spotkań oparty o autorski program. Pierwszym etapem programu jest umożliwienie osobom doznającym przemocy zrozumienie sytuacji w jakiej się znajdują oraz poznanie mechanizmów zjawiska przemocy. Następnie w kolejnym etapie pracy, poszerzenie samoświadomości, wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz poznanie skryptów i przekonań którymi osoby te kierują się w życiu, a także ich zmiana pozwalająca na skuteczniejsze przeciwstawienie się aktom przemocy.
Zajęcia korekcyjno-edukacyjne „Chcę inaczej – bez przemocy”